Sharing maring UMP

Sharing maring UMP
please click picture for sharing

Sunday, March 6, 2011

Sebelum kau kukenali

Tidak tahu bagaimana hendak mula. Hatiku bagaikan berbunga kembali. Kau memberi sinaran baru buatku.

Baru-baru ini. Di suatu pagi yang indah aku ke sebuah kedai runcit untuk membeli gula-gula berasap. Dari luar aku terlihat sepasang baju kurung dipakai oleh seorang gadis.

Dari pandangan belakang tak nampak wajah. Berjalan ke kedai yang sama. Masuk saja kedai runcit lalu berpusing gadis tersebut.

'makcik, kalau t0pup 3ringgit boleh masuk terus tak?'

0h. Terpandang wajah gadis dan mendengar suaranya terus membuat jantungku berdegup kencang. Lantas terukir senyuman di bibir. Si gadis tidak membalas.

Keluar saja gadis dari kedai. Cepat-cepat aku membayar gula-gula dan keluar. Mencari-cari jejak langkah gadis. Terlihat dia mahu menunggang motor. Aku memandangnya dengan asyik.

Tak semena-mena gadis itu memandangku dan senyum padaku. Automatik aku membalas senyuman. Kali kedua dia tersenyum. Aku membalas dan pergi meninggalkan dia. Hanya sempat melihat plat moto.

Bkv. Kau membuatku jadi angau. Setiap masa teringatkan kau. Makan, tidur, mandi, buang. Semuanya bkv. Bkv. Kau akan kucari sampai dapat. ' Usaha tangga kejayaan. Jangan mengaku kalah.'

Aku sudah gila bayang. Mana kau bkv? Mana?

No comments: